Raaq is een cultuursensitieve, enthousiaste en flexibele hulpverlener die haar levenservaringen inzet in de samenwerkingsrelatie met de cliënt en diens systeem. Ze is open-minded, benaderbaar, creatief, kritisch, stressbestendig, proactief en beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden. Als moeder van drie dochters en als hulpverlener is ze gedreven om het welzijn van kinderen, jongeren en gezinnen te bevorderen. Door ondersteuning te bieden, positieve bekrachtiging toe te passen en duidelijk en eerlijk te communiceren, draagt ze bij aan hun emotionele en sociale groei.

 

Opleidingen

 

  • Systeemtherapeutisch werker.

Euthopia, centrum voor systeemtherapie, opleiding en supervisie

  • Bachelor of Social Work, GGZ.

Fontys University of Applied Sciences

 

Accreditatie

  • SKJ-Stichting Kwaliteitsregister Jeugd
  • NVRG-Nederlandse Vereniging voor Relaties- en Gezinstherapie.  

 

 Werkervaring

  • Schoolmaatschappelijk werker 
  • Brugfunctionaris 

        Instituut Maatschappelijk Werk (IMW), Tilburg

  • Een schoolmaatschappelijk werker ondersteunt leerlingen, ouders en schoolpersoneel bij sociaal-emotionele, gedragsmatige of  opvoedkundige problemen die het leerproces belemmeren. De functie richt zich op het versterken van het welzijn van de leerling, het bevorderen van een veilige leeromgeving en het stimuleren van samenwerking tussen school, gezin en eventueel externe hulpverlening.
  • Als brugfunctionaris vorm je de schakel tussen school, ouders en externe partners om kansenongelijkheid tegen te gaan. De functie richt zich op het versterken van ouderbetrokkenheid, het wegnemen van drempels voor leerlingen en gezinnen, en het verbeteren van samenwerking tussen onderwijs, zorg en welzijn. Zo draagt de brugfunctionaris bij aan gelijke onderwijskansen en een sterke schoolomgeving.
  • Gezinsbehandelaar
    Self Doen Wat Werkt, Tilburg
    Een gezinsbehandelaar is een systeemtheoretisch geschoolde en praktisch georiënteerde hulpverlener, werden samen met gezinnen zorg -en hulpvragen in kaart gebracht en werd ondersteuning geboden bij het formuleren van gewenste veranderingen. Hierbij werden belangrijke personen uit het netwerk van het gezin betrokken, en fungeerde de gezinsbehandelaar als spin in het web binnen zowel het professionele als het privénetwerk rondom het gezin.
  • Werkbegeleider IAG
    Self Doen Wat Werkt, Tilburg
    Als werkbegeleider werd de voortgang in gezinnen tijdens de IAG-opleiding besproken, met aandacht voor de specifieke leerdoelen van de cursist. De werkbegeleider ondersteunt en verfijnt het leerproces om de methodische handreikingen te optimaliseren. Door coaching en begeleiding worden cursisten ondersteund bij het vak van gezinsbegeleider en het kiezen van de beste benaderingswijze of methodische route.
  • Ambulante Begeleider
    Self Doen Wat Werkt, Tilburg
    Individuele begeleiding werd geboden aan jongeren en gezinnen, met ondersteuning bij dagelijkse uitdagingen en versterking van hun zelfredzaamheid. Daarnaast werden leerlingen begeleid die waren uitgevallen binnen het reguliere Voortgezet Onderwijs (VO).
  • Sociaal Pedagogisch Medewerker
    Stichting Het Werkt, Tilburg
    Cliënten werden begeleid in hun dagelijkse activiteiten en ondersteund bij het behalen van persoonlijke doelen.
  • Maatschappelijk Begeleider
    Vluchtelingenwerk Nederland, Rijen
    Migranten werden begeleid tijdens hun integratieproces en ondersteund bij praktische vragen en problemen.

 

Vrijwilligerswerk

  • Vrijwilliger Jeugd/Gezin en Milieu
    ARCA Associação de Restauração da Cidadania e Meio Ambiente Salinas, Brazilië
    Er werden activiteiten georganiseerd voor moeders en kinderen in sloppenwijken, voorlichting gegeven over gezondheid, sport en cultuur en sponsoracties opgezet.
  • Kickbokstrainer
    Dap's Gym, Tilburg
    Wekelijks wordt training gegeven aan de Women’s Only-groep, waarbij kickbokstechnieken worden ingezet om zelfvertrouwen en fysieke kracht te versterken.